لیست اختراعات مريم قاضي سعيدي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 1
تاریخ اظهارنامه: 1392/05/04
تاریخ ثبت: 1392/07/22
خلاصه اختراع:

در اين طرح، استفاده از علم رباتيك به ويژه رباتهاي انسان نما و همچنين تئوري هاي يادگيري در كسب، فرآگيري و تكامل زبان با ا هدف زير در نظر گرفته شده است: الف) آموزش و يادگيري زبان خارجي در مدارس ايران و ب) ارتقاء كاستي هاي زباني (زبان اول) افراد مبتلا به بيماري هايي نظير اوتيزم و لكنت زباني استفاده از علم رباتيك در حوزه آموزش و يادگيري زبان هاي اوّل و دوّم با در نظر گرفتن روشهاي مدرن و كلاسيك تخصصي آموزش زبان براي يادگيري كلمات جديد و استفاده مناسب از آنها در شرايط مختلف موضوعي جذّاب و كاربردي در محيط هاي آموزشي و دانشگاهي است. مطالعات اوّليه نشان مي دهد كه برخي از پژوهشگران اين حوزه تمركز خود را بر قابليّت يادگيري زبان وموضوع كمبود انگيزه وتحريك معطوف داشته اند. اين مسئله كه موضوعي كانوني در نظريّه زبانشناسي است، تأييد مي كند كه كودكان با داشتن الگوي صحيح، قادر به فراگيري دقيق و مناسب زبان مي باشند؛ با اين حال، اين استدلال توسط مطالعات ميداني فراگيري زبان و همچنين پيشرفت هاي مفهومي درتئوريهاي يادگيري و شبيه سازيهاي محاسباتي به چالش كشيده نشده است و نيازمند مطالعات و بررسي هاي جامع تري در فضايي بين رشته ايست. مطالعات و بررسي هاي ما نشان مي دهد كه ربات ها ي انسان نما را مي توان براي آموزش زبان (اول و دوم) طراحي كرده و به صورتي ويژه مشابه كامپيوتر هاي شخصي در دسترس كاربران قرارداد. نظر به اينكه ربات هاي انسان نما با كامپيوتر هاي شخصي و تلفن هاي همراه تفاوتي فاحش دارند ، از نظر ظاهري، عملكردي و هوشمندي مي توانند ارتباط معني دار تري با مخاطبان و كاربران خود به ويژه كودكان و نوجوانان برقراركنند. از اين رو، موضوع اين اختراع طراحي و توسعه ربات هاي كمك آموزشي براي آموزش و يادگيري زبان هاي اول و دوم در \\"حوزه هاي آموزشي\\" و \\"درمان اختلالات زباني\\" است. بدون شك استفاده از اين ايده، در عين حال كه با جذابيت فوق العاده، نرخ يادگيري و آموزش را در افراد بالاتر مي برد، مطابق با نوين ترين روش هاي آموزشي- درماني در سطح دنياست. در طراحي اين سيستم هوشمند، علاوه بر تيم تحقيقاتي متشكل از مهندسان رباتيك و هوش مصنوعي، نقش پژوهشگران آشنا با نظريه هاي آموزش زبان بسيار حياتي و چاره ساز است. نظريه هايي كه در اكتساب زبان اول و دوم مبناي شناسايي عواملي نظير يادگيري مؤثر، درك ورودي و خروجي قابل فهم، بازخورد اصلاحي، نگرش و انگيزه هستند و بايدبه دقت درطراحي و برنامه ريزي ربات در نظر گرفته شوند. در واقع، \\"يادگيري زبان به كمك ربات هاROBOT ASSISTED LANGUAGE LEARNING (RALL) - \\" به يادگيرندگان اجازه مي دهد تا خودكارآمدي و اعتماد به نفس خويش را در تعاملات به زبان اول و دوم به طور فزاينده اي و بدون ترس يا خجالت افزايش دهند. اين طرح با حمايت بنياد ملّي نخبگان و با بهره گيري از توانمنديهاي قطب علمي طراحي، رباتيك، و اتوماسيون دانشگاه صنعتي شريف مشتركاً با گروهي متخصص در حوزه آموزش زبان انگليسي و رفع كاستي هاي زباني،بسته نرم افزاري جامعي را شامل مي شود كه با پياده سازي آن بر روي يك ربات انسان نما، مجموعه اهداف و شرايط لازم براي آموزش و يادگيري زبان بدست آيد. اميد است ماحصل تلاش اين گروه پژوهشي، قدمي در بهبود كيفيّت يادگيري زبان آموزان و بيماران مبتلا به اختلالات زباني در كشور باشد.

موارد یافت شده: 1